Pērkamie sekotāji Tviterī

Šoreiz nerunāšu par tiem sekotājiem, kuri tiek uzpirkti ar solījumiem dāvāt iekostu ābolu par sekošanu un RT, bet gan par vistiešāko sekotāju pirkšanu, kad par noteiktu summu tiek piedāvāts noteikts sekotāju skaits. Iespējams, pat paši esat apsvēruši šādu domu, jo kas gan ir pāris dolāri pret dažiem simtiem, vai pat tūkstošiem sekotāju. Tomēr par visu visvairāk mani interesē, vai šāds risks attaisnojas un vai tas ir tā vērts. Teorētiski jau pašu sekotāju pirkšana ir tik pat veca, kā paši sociālie mediji. Tomēr, ne mazums vien dzirdēts par slavenībām un politiķiem, kuriem liela daļa sekotāju ir neīsti un arī pirkti, nākot līdzi negatīvajiem komentāriem par to.

Par negatīvu varētu uzskatīt arī pieredzi, kas atklājas lasot dažādu lietotāju atsauksmes, nereti nākas redzēt, ka lietotājam ir bijusi vēlme nopirkt vien 500 sekotājus, tomēr tā vietā viņš saņēmis 2000 sekotāju. Tātad, šis pasākums nebūt nav arī tik drošs un uzticams, jo, iespējams, lieki tūkstoši neplānoti viltus sekotāji no malas varētu nemaz arī tik labi neizskatīties. Visbeidzot šādi konti, kuriem pēdējie pāris simti, vai tūkstoši sekotāji ir viltus, var zaudēt arī savu ticamību. Lai gan no otras puses, noteikti ir daļa, kas uzskata, ka tikai sasniedzot kritisko masu sekotāju, viņi beidzot tiks vērtēti nopietni arī no malas.

Pašā sekotāju pirkšanā un pārdošanā, pēc būtības jau nav saskatāms nekas dīvains. Twiteris jau nenosaka to, kurš drīkst, vai nedrīkst tev sekot, pat tad, ja tu viņam neseko. Tev vienlīdz var sekot gan spameris, gan tava māte. Tomēr der atcerēties, vai iegūtā sekotāju kvantitāte ir tā vērta, jeb tomēr ir svarīgi, lai sekotāju auditorijas vairums ir īsta. Īsta, kas veidos “RT”, “Faworite” un “@” darbības, kas tavu kontu no vienvirziena runāšanas padarīs par sarunu un izraisīs reakciju sekotājos. Neīsti sekotāji ir tikai roboti – skaitliska masa, nekas vairāk. Vēl jo vairāk, ja esi uzņēmums, tie nepirks tavu produktu, vai pakalpojumu.

Nav jau arī tā, ka par sekotāju pirkšanu nevienu nebūtu iespējams pieķert. Protams, ir pieejami arī dažādi rīki ar kuru palīdzību iespējams noteikt viltus kontu procentuālo skaitu sekotājiem gan savam, gan citiem Twitter profiliem. Piemēram, statuspeople.com.  Tā pat arī tavs Klout punktu skaits būs zems, pateicoties lielajam un neaktīvajam robotu sekotāju skaitam.

Kāpēc cilvēki to dara?

Mans skaidrojums vairāk saistāms ar to, ka mūsdienās cilvēki ir tendēti uz skaitļiem un izmēru, lai tas viss būtu vairāk un lielāks.  Mēs vērtējam lapas pēc apmeklētāju skaita, pēc apmeklētāju skaita onlainā. Video pēc YouTube skatījumu skaita, vai skaitam Facebook “like” darbības, jeb vienkārši TV ekrāna izmēru pēc collām. Kādēļ, lai arī Twitterī mēs nevērtētu viens otru un sevi arī pēc sekotāju skaita. Protams, daudzi no mums var apgalvot, ka Twiterī svarīgāka ir kvalitāte, nevis kvantitāte, tomēr tik un tā būs aitas, kam par visu svarīgāks ir sekotāju skaits un būs arī cirpēj, kas piedāvās šos sekotājus ar pavisam ātru un vienkāršu metodi. Mūsdienās cilvēkiem vienkārši patīk lielas lietas. Citi, iespējams, cer, ka kādam no malas pamanot, ka tev ir tik daudz sekotāji, tie nodomās, ka šim kontam tiešām ir jābūt interesantam, tajā noteikti kaut kas ir, sekošu arī es…

Personīgā pieredze

Tad nu tā, viss šis raksts netaptu, ja nebūtu bijusi arī vēlme to pārbaudīt uz savas ādas. Šoreiz gan sekotāji netika pirkti manam Twitter kontam, bet gan citam, kuru šobrīd neatklāšu. Protams, kā jau lielākā daļa no mums, google meklētājā tika atrasts vēlamākais piedāvājums, pāris minūtes, lai līdz galam tiktu veikta apmaksa un gaidām brīnumu. Tika izvēlēts iegādāties 1000 sekotājus par 10 Euro. Pirmajā dienā bija klusums un vēl jo projām gaidīšanas un neticēšanas sajūtas, līdz sekotāji sāka plūst klāt viens pēc otra. Un visbeidzot, par lielu pārsteigumu 1000 sekotāju vietā, nez no kurienes, priecāties, vai raudāt, bet uzradās 2000 sekotāju. Pēc tam pirmajās dienās sekotāju skaits sāka nedaudz sarukt, bet nu jau kā dažu nedēļu laikā tas ir nostabilizējies. Atceries, ja reiz tos būsi nopircis, vaļā no šiem neaktīvajiem zombijiem netiksi. Tie vilksies tev līdzi un atgādinās par viegli iegūto sekotāju skaitu. Apskatot šos feikos sekotājus, tiem parasti nav sekotāji, vai ir daži un tā pat arī tvīti. Papildus pērkot sekotājus, rodas nedaudz bieds, vai tagad no šiem visiem tūkstošiem netiks saņemts regulārs spams. Pagaidām viss ir mierīgi un arī spams netiek saņemts.

Ar to visu vēlējos pateikt, ka šie viltus sekotāji tiešām ir iegūstami par salīdzinoši niecīgu samaksu, tomēr vai tas viss ir tā vērts ir katra paša ziņā.

Ja kādam ir bijusi kāda veida pieredze ar sekotāju pirkšanu twiterī, labprāt uzklausīšu komentāros, vai kādā citā veidā sazinoties ar mani.

 

Līdzīgi raksti

4 Komentāri

  1. Džerijs Šterns Says:

    Reizēm tas nav tik vienkārši – ne jau vienmēr ir runa par to, ka pašam tie sekotāji kaut ko nozīmē. Bet pats taču vienmēr zini, ka daudzi internetā nedomā dziļāk, paskatās un tiešām novērtē tevi pēc sekotāju skaita, nevis kvalitātes.

    Piemēram, man pašam ir nedaudz virs 1200 sekotājiem tviterī. Taču tie ir rūpīgi vētītie, ik dienu bloķēju visādus “robotus” un “vienvirziena reklamētājus”, kuri tviteri paši nelasa, bet izmanto tikai spamošanai. Rezultātā ir bezgalīgs apmierinājums, ka skaidri zinu – ir tiešām vismaz 1200 cilvēku, kas pie noteiktas apstākļu sakritības var izlasīt to, ko esmu uzskatījis par svarīgu pateikt.

    Un tomēr – nepamet sajūta, ka tas tomēr daudziem nav zināms, ka ir notikusi šāda “vētīšana”. Bet es mēdzu piesolīt savu palīdzēšanu visādām organizācijām utt. ar socmediju komunikāciju – tak iespējamais klients ieskatās manā profilā un saka, ai nē, šitam maz sekotāju, ar tādu es strādāt negribu 😀 Koks ar diviem galiem, ko darīt. Reizēm tomēr aizsapņojos, kā un kas būtu, ja nebūtu šādu ieradumu sev jau pirmsākumos iedibinājis, bet laidis sekotāju bloku pašplūsmā.

  2. Linda Says:

    Ja klients ir gudrāks, gan viņš arī kādu daļu no Taviem sekotājiem apskata un ir diezgan viegli pamanīt, kuri izskatās reāli sekotāji un kuri ne. Šādā gadījumā uzskatu, ka tavi 1200 reālie sekotāji izskatās daudz labāk, kā 2200+, no kuriem ļoti liela daļa ir manāmi neīsti.

  3. Džerijs Šterns Says:

    Ja klients ir gudrāks. Pārāk šaurs ir vietējais tirgus, lai atlasītu klientus pēc tādām pazīmēm.

  4. Džerijs Šterns Says:

    Respektīvi, palīdzība ir parasti vajadzīga tieši tiem klientiem, kuriem par socmedijiem nav itin nekādas nojēgas, ne jau otrādi.

Komentāri

Šis raksts tika izveidots 16, 01, 2013 pulkst. 5:12 pm ievietots Interesanti, Noderīgi, Uncategorized. You can leave a response, or trackback from your own site.